پزشکی

ساخت وبلاگ

Children-Undergoing-Deep-Sedation

والدین غالبا نگرانی های زیادی برای بیهوشی فرزندانشان در اتاق عمل دارند آن ها بسیار نگران هستند تا فرزندشان دچار مشکل یا عارضه ای ناشی از بیهوشی نشود مواد بیهوشی چه تاثیراتی می توانند روی کودکان بگذارند

محققان کلینیک مایو می‌گویند بی‌هوشی برای کودکان ضرری ندارد، والدین نباید به علت ترس از بیهوشی از این روند مهم در زندگی کودک خودداری کنند.
عمل‌های جراحی در کودکان تنها در صورت لزوم برای حفظ سلامتی کودک تجویز می‌شود، بنابراین والدین نباید به علت ترس از بیهوشی از این روند مهم در زندگی کودک خودداری کنند.
جزییات بسیار مهمی وجود دارد که والدین و پزشک بیهوشی باید اختیار یکدیگر قرار دهند:
– والدین باید همواره پیشینه سلامت کودک را برای مثال در رابطه با آلرژی و آسم کودک یا حساسیت به مواد بیهوشی در اختیار پزشکان قرار دهند.
– پیش از عمل جراحی، پزشک بیهوشی باید جزییات دقیق داروهای مصرفی کودکان چه داروهای آرامش‌بخش و چه ویتامین‌های مکمل را در اختیار داشته باشد. باید پیش از عمل جراحی درباره مدت قطع آنها نیز با پزشک بیهوشی مشورت شود.
– معمولا کودکان هشت ساعت پیش از عمل جراحی نباید غذای جامد بخورند و در بعضی مواقع نیز استفاده از مایعات نظیر آب یا شیر مادر نیز تا دو ساعت پیش از عمل مجاز شناخته می‌شود.
– کودکان پیش از عمل باید درباره جراحی‌شان آگاهی داشته باشند. البته باید به آنها اطمینان خاطر داد که عمل‌شان برای سلامتی آنها ضروری است و آسیبی برای آنها به همراه ندارد.
به طورکلی بیهوشی برای کودکان بی‌خطر است اما خطرات مربوطه بسته به عواملی نظیر سن و اورژانسی بودن عمل‌، متغیر است.
پایگاه خبری newswise،

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:57

Oldexercise_3410016b

ورزش برای افراد سالمند بسیار مهم و حائز اهمیت است و برای پیشگیری از پوکی استخوان،آلزایمر ،بیماری های قلبی و غیره می تواند برای آن ها مفید است چه فعالیت های ورزشی برای این رده سنی مفید و مناسب است؟

ورزش برای همه افراد جامعه مفید است. اما در میانسالی اهمیت آن بیش از پیش آشکار می‌شود. در حالی که ورزش منظم ممکن است علائم بیماری نظیر تب بالا را برطرف نکند، اما می‌تواند سلامت عمومی شما را بهبود بخشیده و به افزایش قدرت و استقامت شما در زندگی روزمره منجر شود.حتی اگر قصد دارید وزنتان را کاهش دهید یا آن را در حد مطلوب نگه دارید، ورزش به مراتب مؤثرتر از رژیم غذایی است.

 یک زندگی پرتحرک همراه با تغذیه مناسب و استروژن درمانی، شما را در مقابل بیماری‌های قلبی، چاقی و پوکی استخوان محافظت خواهد کرد.درحالی که یکی از دغدغه‌های افراد میانسالی که به ورزش کردن تمایل دارند این است که چه ورزشی برای آنها مناسب‌تر است، دکتر مایکل جوینر، فیزیوتراپیست‌ کلینیک مایو می‌گوید: این مسأله بسیار متغیر است اما می‌توان گفت که این افراد باید در طول روز 30 دقیقه‌ ورزش متعادل و رو به شدید انجام دهند تا فواید آن را کسب کنند.

ورزش‌های قدرتی و هوازی مانند پیاده روی از جمله ورزش‌هایی است که برای سلامت روحی و فیزیولوژیکی افراد میانسال ضروری است. دوچرخه‌سواری، شنا و شرکت در ورزش‌های باشگاهی، همگی می‌توانند قسمتی از فعالیت‌های افراد میانسال باشند، اما ساده‌ترین و بهترین ورزش از دید متخصصان پیاده روی است. این ورزش می‌تواند هم از نظر روحی و هم از نظر فیزیولوژیکی مؤثر باشد.

پیاده روی نیاز به هزینه و تجهیزات ندارد و می‌توان براحتی روزی نیم ساعت این فعالیت را انجام داد. اما توجه به این نکته ضروری است که مبتلایان به بیماری فشار خون با انجام سه دوره 10 دقیقه‌ای پیاده روی در طول روز می‌توانند وضعیت بیماری خود را بهبود بخشیده و در شرایط بهتری قرار گیرند.

فعالیت نیم ساعته با شدت متوسطه رو به شدید بسیار مهم است. این بدین معنا است که ضربان قلب باید 50 تا 70 درصد حداکثر ضربان قلب باشد. برای به دست آوردن عدد حداکثر ضربان قلب در مردان می‌توان سن خود را از عدد 220 کم کرد، این مقدار برای زنان کمی کمتر است.

در این حالت شما می‌توانید حرف بزنید، اما نمی‌توانید آواز بخوانید!شروع ورزش از 40 سالگی به بعد و انتخاب‌های خوب:ورزش‌های استقامتی به‌طور خاص با این سن و سال انطباق دارند. در واقع، از سن40 سالگی به بعد بهتر است ورزش‌های استقامتی را به جای فعالیت‌های قدرتی در اولویت قرار داد. برای مثال، دوی استقامت یا نیمه استقامت بهتر و مناسب‌تر از دوی سرعت است.

به همین ترتیب، می‌توانید بازی‌هایی مانند تنیس چهار نفره یا بدمینتون برای خود ترتیب دهید.سن شما هرچقدر که باشد، فوایدی که از ورزش می‌گیرید، به ادامه دادن آن ورزش بستگی دارد. حقیقت این است که افرادی که در میانسالی شروع به ورزش می‌کنند، نسبت به آنهایی که در جوانی ورزشکار بوده اما دست از آن کشیده‌اند، از سلامتی بیشتری برخوردارند.

طبق تحقیقات انجام گرفته، ورزشکاران مسن نسبت به گروه همسالانی که ورزش نمی‌کنند قدرت شناخت بیشتری دارند. چرا که ورزش، بویژه ورزش‌های ایروبیک، به حفظ و تقویت دقت و قدرت ذهنی کمک می‌کند.

روزنامه ایران

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 221 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:57

man-with-blue-towel-around-neck-shaving

آقایانی که بعد از اصلاح صورت دچار مشکل پوستی می شوند مطالبی ارائه میکنم که بسیارکارساز است.آلفاهیدروکسی اسید ، اسیدی است که در مواد غذایی به خصوص میوه ها یافت می شود و سالیان متمادی برای بهبودی پوست مورد استفاده قرار گرفته است مثلا اسید لاکتیک، اسید شیر، یک آلفاهیدروکسی اسید است. کرم های حاوی آلفاهیدروکسی اسید در بازار فراوان یافت می شود. این اسید ملایم می تواند به پوست کمک کند سلول های مرده سطوح پوست را بیرون براند و التهاب را التیام بخشد.
من لوسیم آلفاهیدروکسی اسید را روزی دو بار همزمان با محلول آلفالیپوئیک اسید برای کاهش التهاب پوست صورت و گردن برای آقایان  تجویز کردم  هشت هفته بعد او با من تماس گرفت و گفت که به راحتی اصلاح می کند و بعضی از لک های تیره پوستش محو شده اند او بسیار خشنود بود چون بعضی از چین و چروک های سن 36 سالگی اش نیز از بین رفته بودند

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 217 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:57

4862909_846

اگر تمایل به فرزندآوری دارید و می خواهید نفر سومی به تیم دونفره تان اضافه شود بهتر است زمینه های مناسب برای این امر را فراهم کنید و شانس مادر شدن یا پدر شدن را از خود نگیرید برای فرزندآوری باید هم مادر و هم پدر در تغذیه خود تغییرات مهمی ایجاد کنند

 ناباروری یک از مشکلات بسیاری از زوج های جوان در زندگی است اما تنها با برخی ترفندها و مصرف برخی موادغذایی می توان این مشکل را درمان یا از بروز آن پیشگیری کرد.

رژیم غذایی سالم تاثیر مستقیم در سیستم تولید مثل و در نتیجه  فرزندآوری می گذارد، اگر شما قصد باردار شدن دارید، باید تغییرات زیر را در رژیم غذایی خود اعمال کنید.

معجزه غذای مصرفی در فرزندآوری

خوردن غذاهای اسیدی ومداوم چای و گوشت قرمزمی تواند اسیدیته رحم را افزایش داده وشانس بارداری را کاهش دهد همچنین استفاده از غذاهای قلیایی تر مانند شیر، نخودفرنگی و لوبیا این شانس را افزایش می دهد.

مکمل ها شانس بچه دار شدنتان را زیاد می کند

استفاده از مولتی ویتامین ها به طور منظم در تامین مواد مغذی ضروری و افزایش باروری بسیار تاثیرگذار است. این مکمل ها حتما باید حاوی اسید فولیک باشد تا از نقص لوله عصبی که دربارداری نقش داشته جلوگیری کند.

با پزشک مشورت کنید

توصیه می شود که زمانی که قصد دارید باردار شوید با یک پزشک مشورت کنید، یک چکاپ کامل کمک می کند تا اگر مشکلی در باردارشدن دارید تشخیص داده شده همچنین برخی داروهای مصرفی به دلیل تداخل موجب کاهش شانس بارداری می شوند.

ناباروری ارمغان سیگار و چای

سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه و شکلات ناباروری را افزایش می دهد. در مطالعات متعددی مشخص شده که کافئین احتمال حاملگی در زنان را کم کرده و تعداد سلول ها جنسی در بدن مردان را کاهش می دهد.

کنترل وزن و ورزش آرزوی فرزند دارشدن را محقق می کند

زنانی که به طور منظم ورزش می کنند شانس بیشتری برای باردارشدن دارند ورزش هورمون بدن را متعادل نگه داشته و با سوزاندن چربی های اضافی به کنترل وزن کمک می کند.

اما باید توجه داشت که ورزش بیش از حد نیز می تواند به ناباروری و عدم تعادل هورمونی منجر شود بنابراین اعتدال کلید سلامت و تحقق رویای پدر و مادر شدن افراد است.

استرس و اضطراب آرزوی فرزند داشتن بر دلتان می گذارد

اگر شما آرامش داشته باشید وعشق و محبت را در زندگی مشترکتان حس کنید شانس بیشتری برای بارداری دارید.

 استرس بیش از حد می تواند موجب نامنظمی دوران ماهیانه زنان شده و از تخمک گذاری و درنتیجه بارورشدن جلوگیری کند.

منبع:stayonthehealthypath

انتهای پیام/

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 194 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 4:07

افرادی که مطلقه هستند و به هر دلیل تمایل به تشکیل زندگی مشترک دارند بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرند و در این امر عجله نکنند تا دوباره با شکست مواجه نشوند گام های مهم و موثر در این زمینه را در ادامه مطلب برایتان ذکر خواهیم کرد

طلاق گرچه تجربه ای تلخ است اما پایان دنیا نیست و خیلی از افرادی که طلاق می گیرند، در چند سال آینده مجدد ازدواج می کنند. اما چه باید کرد تا ازدواج مجدد بعد از طلاق، به تجربه ای موفق تبدیل شود؟

«نکُند» های پر استرس

احتمالاً شما هم به کسانی در اطرافتان برخورده اید که بعد از طلاق، در برابر هر مورد جدیدی که برای ازدواج مجدد پیش می آید با ترس و تردید برخورد می کنند. مَطلَع این ترس ها و تردیدها هم یک کلمه است: «نکند!»؛ «نکند دوباره کارم به طلاق بکشد؟»، «نکند کسی نباشد که من می خواهم؟»، «نکند دوباره اشتباه کنم؟» و… البته اوایل طلاق، شنیدن این «نکند» ها از فردی که یک بار تجربه ازدواج ناموفق داشته است عجیب نیست اما به دست آوردن آگاهی بیشتر نسبت به خود و ازدواج در گذر زمان می تواند نقش موثری در کاهش این ترس ها و تردیدها داشته باشد.

ده گام برای داشتن یک ازدواج موفق بعد از طلاق

داشتن ازدواج موفق بعد از طلاق، کاملاً امکان پذیر است البته به شرطی که قبل از آن حاضر بشوید به اندازه برداشتن ده گام، خودتان را تغییر بدهید:

گام اول: از بحران خارج بشوید. بعد از طلاق، یک دوره بحرانی پیش می آید که باعث می شود شما احساسات مختلف و گاهی متناقض را تجربه کنید. به جز این شما برای خروج از بحران بعد از طلاق، باید چهار مرحله روانی یعنی انکار، خشم، چانه زنی وافسردگی را پشت سر بگذارید تا بتوانید دوباره به آرامش و پذیرش برسید. برای پشت سر گذاشتن این احساسات و این مراحل، زمان حرف اول را می زند. بنابراین توصیه اکید من به شما این است که دست کم تا یک سال بعد از طلاق به خودتان فرصت بدهید. البته نمی شود برای همه یک نسخه واحد پیچید ولی بهترین راه این است که اول از تلاطم های ازدواج قبلی بیرون بیایید، بعد به سراغ ازدواج مجدد بروید.

بعد از طلاق، فشارهای زیادی به شما وارد می شود؛ چه از طرف خودتان و چه از طرف اطرافیانتان. برای اینکه ازدواج مجدد شما با موفقیت بیشتری همراه باشد لازم است از استفاده از ازدواج به عنوان یک مسکن فوری پرهیز کنید. در این شرایط پر فشار، احتمالاً ازدواج مجدد مدتی حال شما را بهتر می کند اما بعید است که این آرامش مدت زیادی دوام داشته باشد

گام دوم :بدانید چرا ازدواج قبلی تان به طلاق کشید.شاید با خودتان بگویید که فکر کردن به پاسخ این سوال باعث می شود که یک جورهایی دچار خود سرزنشگری و یا دیگر سرزنش گری بشوید. غرض از این سوال مهم این نیست که شما خودتان و یا همسر سابقتان را قضاوت کنید و به دنبال مقصر بگردید بلکه هدف از آن این است که شما با دلایل واقعی به هم خوردن زندگی قبلی تان روبرو بشوید و بتوانید به چیزهایی که شما نداشتید و همینطور چیزهایی که همسر سابقتان نداشت برسید.

گام سوم: از صندلی قربانی بلند بشوید. وقتی به پاسخ واقعی این سوال که «چرا ازدواج قبلی من به طلاق منجر شد؟» رسیدید و توانستید سهم خودتان را از شکست ازدواج قبلی تان بردارید، می توانید از موقعیت کسی که قربانی همسر سابقش بوده بیرون بیایید. قربانی فرض نکردن خود، در افزایش دادن احتمال موفقیت ازدواج بعدی شما تأثیر زیادی دارد چرا که تا وقتی که شما خودتان را قربانی دیگران تصور می کنید اشتباهاتتان را هم تکرار خواهید کرد.

گام چهارم: برای رفع نقاط ضعفتان اقدام کنید. تا این مرحله شما دلایل طلاق تان را شناخته اید و فهمیده اید که چه ضعف هایی از جانب شما به وقوع طلاق کمک کرد. در این مرحله لازم است برای رفع این ضعف ها اقدام کنید. برای این کاربهتر است از یک شخص دیگر که متخصص و آگاه باشد کمک بگیرید.
گام پنجم: بدانید چرا می خواهید ازدواج کنید. بعد از طلاق، فشارهای زیادی به شما وارد می شود؛ چه از طرف خودتان و چه از طرف اطرافیانتان. برای اینکه ازدواج مجدد شما با موفقیت بیشتری همراه باشد لازم است از استفاده از ازدواج به عنوان یک مسکن فوری پرهیز کنید. در این شرایط پر فشار، احتمالاً ازدواج مجدد مدتی حال شما را بهتر می کند اما بعید است که این آرامش مدت زیادی دوام داشته باشد. پس لطفاً قبل از ازدواج مجدد، از خودتان بپرسید که چرا می خواهید ازدواج کنید؟

گام ششم: تکلیفتان را با زندگی قبلی روشن کنید. اگر هنوز حالتان بد است یعنی هنوز یک چیزی هست که شما را به گذشته تان وصل می کند. آن چیز را بشناسید و سعی کنید آن را برطرف کنید. اگر از ازدواج قبلی فرزندی دارید که با همسر سابقتان زندگی می کند و یا مقرر شده که مهریه همسر قبلی تان را بپردازید، بهتر است مدتی صبر کنید تا در زمینه این تغییرات و تعهدات جدید به ثباتی نسبی برسید و بعد دوباره ازدواج کنید.

گام هفتم: در پارکینگ گذشته پارک نکنید. وقتی به سراغ فکر کردن به زندگی گذشته تان می روید، سعی کنید هدفمندی تان را حفظ کنید. اگر بی هدف در گذشته پرسه بزنید، ممکن است در آن گم بشوید. پس فقط با این نیت ازدواج قبلی تان را مرور کنید که از آن درس بگیرید.

گام هشتم: شرایط تان را بپذیرید. حالا که قصد ازدواج مجدد دارید، مهم است که خودتان را همینطور که هستید پذیرفته باشید. برای مثال اگر مادر یک فرزند هستید، اگر باید هر ماه بخشی از درآمدتان را به عنوان مهریه به همسر سابق تان بدهید، یا اگر به عنوان یک والد لازم است به خاطر مسائل فرزندتان با همسر سابقتان گفتگویی داشته باشید باید خودتان را با همین شرایط با فردی که برای ازدواج مجدد در نظر گرفته اید مطرح کنید. اگر این پذیرش به دست نیامده باشد، پنهان کاری ها سر بیرون می آورند، پنهان کردن فرزند از ازدواج قبلی، گفتگو با همسر سابق در مورد بچه ها، پرداخت مهریه به او و غیره. کاملاً روشن است که با این وضع زندگی مجدد هم دوام زیادی نخواهد آورد.

گام نهم: فرد مناسب خودتان را پیدا کنید. کسی را برای ازدواج انتخاب کنید که شرایط شما را بپذیرد و ارزش ها، اهداف و خصوصیاتش به شما نزدیک باشد.

گام دهم: از مقایسه بیرون آمده باشید. مقایسه کردن گزینه های ازدواج مجدد با همسر قبلی، نشانه این است که شما هنوز به خودآگاهی کافی و لازم برای ازدواج مجدد نرسیده اید و شاید هم به دام نوعی وسواس گرفتار شده اید. یک معنی آن هم می تواند این باشد که رابطه شما با زندگی قبلی هنوز کامل قطع نشده است. پس لازم است قبل از ازدواج مجدد از مقایسه دست برداشته باشید.

تبیان

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 4:07

mental-health-depression-symptoms_1

برخی رفتارها و نشانه ها به شما خواهند گفت به اختلالات روانی دچار شده اید خستگی،ناامیدی ،چاقی و….علائم زیادی وجود دارند که با مشاهده آن ها باید به مشاور و روانشناس مراجعه کنید تا از پیشرفت عارضه های مختلف روحی پیشگیری کنید

مشکلات سلامت روان می تواند سلامت فیزیکی را نیز به طور مستقیم نشانه بگیرد و آن را تحت تاثیر منفی قرار دهد و حتی در بسیاری موارد، برخی بیماری های مزمن فیزیکی ناشی از اختلالی مانند افسردگی است.

،مطالعات نشان داده اند که بیماری های روانی از راه های مختلف می توانند تظاهرات جسمی داشته و ناشی از تغییر رفتارها و عادات زندگی از جمله رژیم غذایی نامناسب باشند. کلیه 8 علامت فیزیکی زیر باید از نظر تشخیص بیماری های روانی سریعا به اطلاع پزشک رسانده شود:

چاقی: اینطور مشخص شده که کسانی که از بیماری های شدید روانی از جمله اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی رنج می برند، در معرض خطر بالاتری برای رسیدن به شاخص توده بدنی نامناسب هستند و شاخص توده بدنی آنها از عدد 30 بالاتر است. همچنین این افراد 3.5 برابر و کسانی که مبتلا به افسردگی اساسی هستند، 1.5 برابر بیشتر در معرض خطر چاقی قرار دارند. افزایش وزن، با عوامل شیوه زندگی در این افراد از جمله تحرک کمتر و عادات غلط غذایی مرتبط است.

خستگی: به گفته محققان کلینیک مایو برخی اختلالات روانی بیش از احساس اندوه و پریشانی، می توانند عوارض داشته باشند. یکی از این عوارض دیگر خستگی قابل توجه، انرژی پایین، و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات خواب است. در این میان رابطه بین افسردگی و ابتلا به سندرم خستگی مزمن شناخته شده است.

درد مزمن: به گفته محققان مدرسه پزشکی هاروارد، کسانی که به درد مزمن مبتلا هستند، 3 برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به مشکلات روانی قرار دارند. علاوه بر این کسانی که افسرده هستند نیز سه برابر بیش از دیگران دچار دردهای مزمن می شوند.

تیک و پریدن چشم: معمولا پرش چشم عارضه‌ ای شایع و خوش خیم است که به انقباضات متوالی و تکرار شونده عضلات پلک مربوط می‌ شود و اکثر افراد ‌در طول مدت زندگی چنین وضعیتی را تجربه می ‌کنند. به گفته محققان کلینیک مایو، ارتباطی بین تیک و پریدن چشم و ابتلا به اضطراب وجود دارد و اگر ادامه یابد باید توسط متخصص به طور کامل بررسی شود.

مشکلات سینوس: به گفته روان شناسان بین مشکلات سینوس و افسردگی ارتباط وجود دارد و این ارتباط اشاره می کند که یک چهارم افراد مبتلا به سینوزیت مزمن، دچار افسردگی هستند.

تهوع: از جمله علایم گوارشی ناشی از افسردگی عبارتند از احساس تهوع و استفراغ. همچنین فرد ممکن است دچار اسهال شود یا به طور مزمنی مبتلا به یبوست شود.

درد قفسه سینه: به طور واضح باید گفت که در صورت احساس چنین دردی بدون هیچ تاملی باید به پزشک مراجعه کرد و مورد آزمایش قرار گرفت. زیرا ممکن است علامت یک بیماری جدی قلبی باشد. ولی به طور کلی در هنگام افسردگی نیز این درد احساس می ‌شود.

احساس سرگیجه و منگی: این مورد نیز از دیگر علایم و نشانه‌ های افسردگی است. خیلی از افراد مبتلا به افسردگی به موقع درمان نمی‌ شوند. چون اغلب پزشکان در تشخیص علت اصلی این اختلالات دچار گمراهی می ‌شوند. به نظر می‌رسد که افسردگی به دلیل عدم تعادل در بعضی از مواد شیمیایی خاص مغز اتفاق می ‌افتد. بعضی از این مواد شیمیایی نقش موثری در چگونگی احساس درد دارند. بنابراین محققان معتقدند که نوع دردی که بیمار افسرده تجربه می ‌کند با سایر افراد متفاوت است.

منبع: activebeat

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 4:07

می خواهیم با خطرناک ترین سرطان هایی که سلامت بانوان را تهدید میکنند آشنا شویم راههای مختلف پیشگیری از ایجاد اینگونه سرطان های زنانه کدامند بهترین روش های مقابله با این عارضه های خطرناک و مرگ آور را در ادامه مطلب برایتان خواهیم گفت.

سرطان یکی از وحشتناک ترین واژه هایی است که به گوش مان می رسد. وجود ژن معیوب و بسیاری عوامل دیگر موجب درگیر شدن افراد با انواع سرطان می شود. حدود دو سوم از سرطان هایی که منجر به مرگ شده اند قابل پیشگیری بوده اند. از همین رو پنج سرطان شایع در بین زنان سراسر جهان را معرفی می کنیم و راه های پیشگیری از ابتلا به آن ها را نشان می دهیم.

سرطان روده ی بزرگ

تقریبا تعداد زنان و مردان مبتلا به سرطان روده ی بزرگ در جهان یکسان است. خبر خوب اینکه این بیماری تقریبا به طور کامل قابل پیشگیری می باشد.

به طور منظم وضعیت خود را چک کنید. در حال حاضر استانداردترین راه بررسی وضعیت روده، کولونوسکوپی است و باید با شروع سن 50 سالگی، هر ده سال یک بار این کار صورت بگیرد. در طی فرایند کولونوسکوپی، یک لوله ی باریک وارد روده بزرگ می شود و از این طریق پزشک نه تنها می تواند وجود سرطان روده ی بزرگ را شناسایی نماید، بلکه وجود پولیپ روده که ممکن است در نهایت منجر به سرطان شود را نیز تشخیص می دهد و برای درمان آن اقدام می نماید.
خوشبختانه از حدود ده سال قبل، آمار مبتلایان به سرطان سینه به لطف هورمون درمانی در زمان یائسگی در حال کاهش است

گزینه ی دیگر، تست غربالگری وجود خون در مدفوع است. در این فرایند در صورت وجود خون احتمال سرطان داده می شود.

تست بعدی، بررسی دی ان ای و بررسی جهش های احتمالی که موجب سرطان روده ی بزرگ می شوند است.

سرطان تیروئید

احتمال بروز سرطان تیروئید نسبت به حدود بیست سال پیش دو برابر شده است. گاهی این سرطان به طور کاملا اتفاقی تشخیص داده می شود، برای مثال گاهی ام آر آی و سی تی اسکن هایی که به منظور بررسی مشکلاتی نظیر میگرن های مکرر و درد گردن انجام می گیرند، سرطان تیروئید را نشان می دهند و فرد به طور اتفاقی متوجه سرطانی شدن تیروئید خود هم می شود. درست است که آمار مبتلایان به این بیماری سر به فلک می کشد اما آمار مرگ و میر ناشی از آن تقریبا ثابت است.

هیچ وقت برای درمان های بزرگ عجله نکنید. اگر پزشک یک ندول کوچک در تیروئید را تشخیص داد نیاز به جراحی وجود ندارد، اما در صورت نیاز به عمل جراحی پزشک اغلب نیمی از غده ی تیروئید را خارج می کند و در این حالت فرد حتی نیاز به مصرف قرص حاوی هورمون تیروئید مصنوعی پیدا نمی کند.

اگر ندول (توده) کمتر از یک سانتی متر باشد، نیاز به حذف همه ی تیروئید و مصرف مادام العمر هورمون های مصنوعی است. این راه البته خطراتی مانند احتمال آسیب به تارهای صوتی را دارد.

سرطان سینه

آمار ابتلا به سرطان سینه بالاست، به طوری که در برخی کشورها از هر هشت زن یک نفر به سرطان سینه مبتلا می شود. خوشبختانه از حدود ده سال قبل، آمار مبتلایان به این بیماری به لطف هورمون درمانی در زمان یائسگی در حال کاهش است .

انجام ماموگرافی های منظم بسیار مهم است. پیشنهاد می شود از 45 سالگی به بعد این کار به طور منظم انجام بگیرد. تحرک بدنی کم، وزن بالا، مصرف چربی زیاد به خصوص غذاهای حیوانی چرب و مصرف الکل احتمال ابتلا را بسیار بالا می برد.

سرطان اندومتر

به این نوع سرطان، سرطان رحم نیز می گویند که به ویژه زنان یائسه را درگیر می کند و متوسط سن ابتلا به این بیماری شصت سال است. افسوس که در این زمان دیگر تست های تشخیصی فایده ای نخواهند داشت.

کنترل وزن مناسب یکی از بهترین راه های پیشگیری است. متأسفانه احتمال ابتلای زنان دارای اضافه وزن و چاق به سرطان رحم بیش از سه برابر دیگر زنان است. سلول های چرب هورمون استروژن تولید می کنند که می تواند احتمال ابتلا به سرطان را بالا ببرد.

اگر در دوران قبل از یائسگی به سر می برید و از بارداری جلوگیری می کنید استفاده از قرص ضد بارداری فقط تا پنج سال خطر ابتلا به سرطان اندومتر را تا 25 درصد کاهش می دهد.

سرطان ریه

تعداد زنان مبتلا به سرطان ریه نسبت به چهار دهه ی گذشته حدود 90 درصد افزایش یافته است. نکته ی تکان دهنده اینجاست که نیمی از زنان مبتلا هرگز سیگار نکشیده اند! دلیل این موضوع هنوز به شکل یک راز باقی مانده است. یک تئوری این است که سلول های ریه زنان بیشتر در معرض دود قرار می گیرند و تئوری دوم اینکه استروژن به سلول های سرطانی کمک می کند تا بیشتر رشد کنند.

هرگز سیگار نکشید و خود را از دود سیگار دیگران هم دور کنید که می تواند تا سی درصد احتمال ابتلا به سرطان را بالا ببرد. اگر شما سابقا یک فرد سیگاری بودید و یا زیاد در معرض دود آن هستید با پزشک خود راجع به این موضوع گفتگو کنید، زیرا مصرف 325 میلی گرم آسپرین در روز می تواند از شما محافظت نماید.

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 210 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:10

tired-foods_0

برخی موادغذایی شما را خسته و بی حال نشان میدهند و انرژی و شادابی را از شما خواهند گرفت و موجب کسلی خواب آلودگی و بی حالی در شما خواهند شد لیستی از این موادغذایی پرطرفدار را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم با ما همراه باشید

برخی روزها باوجود استراحت کافی صورت خسته‌ای داریم. علت این خستگی به غذایی که مصرف می‌کنیم، بستگی دارد .

نمک:
میزان نمکی که بدن به آن نیاز دارد محدود است و بیشتر از میزان توصیه شده می‌تواند برای بدن مضر باشد. مصرف غذای شور ظاهر صورت را خسته نشان می دهد.

غذاهای سرخ‌شده:
به نقل از نیوزویک، غذاهای سرخ شده اگرچه خوشمزه است اما برای پوست بسیار مضر است.روغن‌ها و چربی‌های این مواد غذایی می‌تواند باعث انسداد رگ ها شود و به پوست ظاهر خشک و کدر بدهد.علاوه بر این که به پوست ضرر می‌رساند، باعث افزایش وزن نیز می‌شود.

شیرین‌کننده مصنوعی:
اسپارتم که نوعی شیرین‌کننده مصنوعی است، باعث ایجاد درد مفصل و نفخ می‌شود.علاوه بر آن میل به مصرف شیرینی‌ها را افزایش می‌دهد که برای پوست مضر است.

کربوهیدرات:
افراط در مصرف کربوهیدرات باعث آسیب‌رسانی به سلول‌های پوست و کلاژن می‌شود.پوست ظاهر کدر،رنگ‌پریده و خسته پیدا می‌کند.مصرف زیاد کربوهیدرات باعث می‌شود عملکرد پروتئین‌های رها کننده انرژی متوقف شود.لازم نیست مصرف کربوهیدرات را کاملاً از برنامه غذایی حذف کنید، بلکه مواد غذایی با میزان پایین‌تر کربوهیدرات مانند سالاد و سبزی را انتخاب کنید.

گوشت قرمز:
همانند بقیه مواد غذایی، گوشت قرمز را نیز باید به‌طور متعادل مصرف کرد. نتایج تحقیقات نشان می دهد مصرف زیاد گوشت قرمز باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شود.کارنی تین که به وفور در گوشت قرمز موجود است، باعث سفت شدن دیواره‌های رگ ها می‌شود. مصرف گوشت قرمز بیشتر از هفته‌ای دو بار توصیه نمی‌شود.

شکلات:
مصرف شکلات باعث افزایش قند خون و سپس افت ناگهانی آن می‌شود که روی پوست تاثیرگذار است و علاوه بر خستگی ظاهر، پف زیر چشم نیز بیشتر به چشم می‌آید.

غذاهای تند و پرادویه:
این نوع غذا برای سوخت‌وساز بدن عالی است اما نه برای پوست.ادویه‌ باعث ایجاد ناراحتی پوست می‌شود و رگ‌های خونی را گشاد می‌کند.مصرف غذاهای تند و پرادویه به صورت ظاهر ی خسته و پف‌کرده می دهد.

گوشت‌های فرآوری شده:
این نوع مواد غذایی سرشار از مواد نگه‌دارنده و نمک است که علاوه بر این که باعث ملتهب شدن صورت می‌شود، ظاهر کدر و خسته نیز ایجادمی کند .

دونات:
این خوراکی خوشمزه، شیرین و سرشار از کربوهیدرات و چربی است.در خوردن آن محتاط باشید زیرا علاوه بر اینکه روی پوست تاثیر منفی می گذارد، باعث افزایش وزن می‌شود.

منبع:روزنامه خراسان

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 200 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:10

interior-of-body

اینک, محققان بر این باورند که اساسی ترین و مهمترین فاکتور بروز مقاوم شدن به انسولیت بالا رفتن وزن و فعالیت نداشتن است  ولی پژوهش های جدید نشان داد که عدم تعادل خاصی در باکتریهای روده می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود و خطر ابتلا به اختلالاتی مانند دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

پرفسور Pedersenاز مرکز متابولیسم  دانشگاه کپنهاگ و نویسنده ی ارشد این مقاله می گوید: تحقیقات ما نشان داد که عدم تعادل خاصی در میکروبیوتای روده نقش اساسی در بروز مقاومت به انسولین دارد. مقاومت به انسولین یک وضعیت پیشرونده از اختلالاتی مانند دیابت نوع 2، فشار خون و بیماریهای قلبی عروقی آترواسکلروز است که بصورت همه گیر در حال رشد می باشد.

در این مطالعه 277 فرد غیردیابتی و 75 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 با محققان دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه فنی دانمارک و گروه وسیعی از محققان بین المللی که به بررسی فعالیت انسولین پرداختند، همکاری نزدیک داشتند.

محققان غلظت بیش از 1200 متابولیت را در خون این افراد اندازه گیری  کردند و با مطالعات پیشرفته ی مبتنی بر DNAبه بررسی صدها نوع از باکتریهای روده ای پرداختند. آنها می خواستند بدانند آیا عدم تعادل در باکتریهای روده ای در بروز اختلالات  متابولیکی و قلبی عروقی نقش دارد؟

محققان مشاهده نمودند افرادی که ظرفیت عملکرد انسولین در آنها کاهش می یابد و در نتیجه به انسولین  مقاوم می شوند، غلظت زیر گروهی از اسیدهای آمینه بنام اسیدهای آمینه با زنجیره ی جانبی یا شاخه ی جانبی( BCAAs) افزایش می یابد . نکته ی مهم این بود که افزایش اسیدهای آمینه ی  BCAAsدر خون با تغییرات خاصی در ترکیب  و عملکرد باکتریهای  روده ای  در ارتباط  است.

علل اصلی افزایش بیوسنتز BCAAsتوسط باکتریهای روده ای دو باکتری بنام Prevotella copriو  Bacteroides vulgatusهستند. برای بررسی مکانیسم ارتباط باکتریهای روده ای با مقاومت به انسولین، محققان موشها را با باکتری Prevotella copriبه مدت 3 هفته  تغذیه کردند.

درمقایسه با گروه شم، در خون موشهای تغذیه شده با Prevotella copri، میزان اسیدهای آمینه ی BCAAsافزایش یافت و موشها به انسولین مقاوم شده و دچار عدم تحمل گلوکز شدند.

دکتر Nielsenنویسنده ی ارشد این مقاله از دانشگاه تکنولوژی دانمارک می گوید: این مطالعه نشان دهنده ی پیشرفت علوم پزشکی و فن آوری است، این اولین مطالعه ای است که در آن متابولیک های  سرمی، میکروبیوم و داده های بالینی در یک آنالیز با هم ادغام می شوند، نکته ی مهم اینست که این آنالیز   اهمیت  گونه های مختلف باکتری را در ارتباط با بیماریها نشان  داد و بنابراین ما را قادر می سازد تا یک  میکروب خاص که انتقال آن به موش موجب مقاومت به انسولین می شود را شناسایی کنیم.

پرفسور Pedersenمی گوید: بسیاری از افراد از مقاومت بدنشان نسبت به انسولین آگاه نیستند با این حال اکثر افراد دچار اضافه وزن یا چاق به انسولین مقاومند، تغییرات تغذیه ای و گرایش به مصرف غذاهای کم کالری و گیاهی ومصرف کمتر غذاهای مملو از چربی حیوانی سبب بازگشت تعادل به میکروبیوتای روده و همزمان بهبود حساسیت به انسولین  در میزبان می شود.

منبع : diabetestma.org

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 239 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:02

baby

پژوهش های اخیر اثبات کرده است که نوزادان پسر بیشتر در ریسک عارضه های نا شی از دوران حاملگی قرار دارند یعنی در مقابیه با دختران این عارضه برای پسرها بیشتر است که در ادامه مطلب اطلاعات بیشتر در باره این  تحقیق بدست آورید

 این تحقیق با بررسی 574 هزار تولد در استرالیای جنوبی در طی یک دوره ی 30 ساله (1981-2011) انجام شد. محققان دانشگاه آدلاید تایید کردند که نوزادان پسر بسیار بیشتر از نوزادان دختر احتمال تجربه ی نتایج حاصل از عوارض حاملگی را دارند .

این گروه تحقیقاتی متشکل از محققان موسسه ی تحقیقاتی رابینسون از دانشگاه آدلاید، محققان دانشگاه  گرونینگن از هلند و واحد نتایج بارداری از مرکز بهداشت استرالیای جنوبی به ارزیابی ارتباط بین جنسیت  نوزاد و عوارض و پیامدهای ناخواسته ی بارداری نظیر تولد زودرس، اختلالات فشارخون ناشی از حاملگی و دیابت  بارداری  پرداختند. نتایج این تحقیق درمجله ی PLOS ONEمنتشر شد.

 پرفسور Robertsاز موسسه ی تحقیقاتی رابینسون می گوید: نتیجه گیری عمده ی ما از این مطالعه بر اساس  شواهد و مدارک  موجود  بسیار روشن و حاکی از رابطه ی جنسیت کودک با نتایج حاملگی  بطور مستقیم است، این مطالعه نشان داد:

·        احتمال تولد خود به خودی و زودرس نوزادان  پسر بیشتر است : خطر تولد زودرس درهفته های  20 تا 24 برای نوزادان پسر 27 درصد بالاتر، درهفته های 30 تا 33 بمیزان 24 درصد و در هفته های 34 تا 36 به میزان 17 درصد بالاتر است.

·        مادران حامل نوزادان پسر 7.5درصد بیشتر احتمال دارد از پره اکلامپسی در زمان زایمان رنج ببرند.

·         احتمال شروع زودرس پره اکلامپسی و نیاز به زایمان زودرس برای مادران حامل نوزاد دختر، 22 درصد بالاتر است.

نویسنده ی ارشد این تحقیق دکتر Verburgاز دانشگاه گرونینگن می گوید: نتایج ما بیانگر نیاز به طراحی مداخلات ویژه بر اساس جنسیت نوزاد برای جلوگیری از بروز نتایج ناخواسته برای نوزادان و مادران است، ما با در نظر گرفتن جنسیت جنین در حال بررسی سایر عوامل پیش بینی کننده ی عوارض بارداری هستیم.

 پرفسور Robertsو همکارانش در تحقیقات قبلی خود نشان دادند که تفاوت جنسیت در بیان 142 ژن در جفت در بارداریهای طبیعی تأثیر می گذارد. پرفسور  Robertsمی گوید: جفت برای موفقیت بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است، ما معتقدیم که تفاوت جنسیت در عملکرد جفت می تواند تفاوتهایی را که ما در نتایج بارداری در نوزادان دختر و پسر و مادرانشان مشاهده می کنیم، توضیح دهد. قدم بعدی درک عواقب این تفاوت ها و تأثیر آنها بر مسیری است که منجر به عوارض  بارداری می شود.

منبع : diabetestma.org

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 235 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 23:52

restaurant-dining-room

چگونه بتوانیم میز غذا را به سبک مدرن ترین رستورانها بچینیم  برای انجام اینکار در ادامه مطلب به شکل تصویری چیدن میز غذار ا آموزش می دهیم حالا این چیدن غذا  فرق نمیکند برای  کدام وعده غذایی باشد در ادامه چهار مدل چیدن  میز غذا را آموزش میدهیم

4 روش برای چیدن میز غذا

همیشه می‌گویند برای چیدن بشقاب‌ها و وسایل دیگر روی میز از بیرون شروع کنید و به سمت داخل بیایید؛ بشقاب‌ها زیر باشند و کاسه‌ها رو و لیوان‌ها سمت راست بشقاب باشند که درست گفته‌اند.

در اینجا به چند نکته دیگر اشاره می کنیم:

table food

چیدن میز صبحانه و میان وعده قبل از ناهار

اگر طراحی و تزئینات میزتان درست و زیبا باشد، مهمترین وعده غذایی روز تبدیل به زیباترین وعده هم می شود.

مبانی چیدن میز صبحانه و میان وعده قبل از ناهار

table food1

1 – مبانی : بشقاب اصلی، بشقاب سالادخوری، کاسه، کاسه کوچک، لیوان آب، استکان نعلبکی یا فنجان و قاشق و چنگال و چاقو.

2 – با رنگ های مختلف برای ظروف و رومیزی و غیره به میز شادابی ببخشید : هیچ چیز برای اعضای خانواده خوشایندتر و جذابتر از رنگ های شاد و طرح گل و بوته برای دعوت آنها به صبحانه در اول روز نیست.

نکته : اگر مهمان دارید می توانید نام هر یک را با چاقوی تیز روی پوست لیمو بکنید و روی بشقابش بگذارید.

table food2

چیدن میز ناهار

وعده ناهار فرصتی عالی برای ترکیب حالت رسمی میز با فضای راحت و عادی است.

مبانی چیدن میز ناهار

table food3

1 – مبانی : با یک بشقاب اصلی، بشقاب سالادخوری، لیوان شیشه ای، دستمال و قاشق، چنگال و چاقو، میز نسبتاً ساده ای بچینید.

2 – با جنس های مختلف رومیزی های ظریف و ظروف چوبی و طرح های زیبا، ترکیب متفاوتی ایجاد کنید.

نکته : می توانید برای ایجاد تنوع، یک تکه پنیر درجه یک و خوشمزه به عنوان دسر سر میز بگذارید. در فرانسه این نوع دسر بسیار مرسوم است.

table food4

چیدمان میز شام گلچین شده

با رنگ های گرم و بافت های متنوع و یک گلدان زیبا در وسط میز، محیطی دلپذیر ایجاد کنید.

مبانی چیدن میز شام گلچین شده

table food5

1 – مبانی : بشقاب شام، بشقاب سالادخوری، زیربشقابی، دستمال و قاشق و چنگال و غیره. یکی دو لیوان مناسب در سمت راست بشقاب بگذارید تا مهمان خودش انتخاب کند.

2 – استفاده از شمع ها، شمعدان ها و چند گل کوچک در لیوان های شیشه ای یا گلدان های کوچک در وسط میز، نمای شیکی به میز می دهد که البته دید مهمان را نیز محدود نمی کند.

نکته : دو یا سه رومیزی باریک با رنگ ها یا طرح های مختلف را روی هم روی میز بگذارید تا نمای منحصر بفردی ایجاد شود.

table food6

چیدمان میز شام رسمی و شیک

چه مناسبت خاصی باشد چه بخواهید برای خودتان و مهمانان ضیافت چشمگیری برپا کنید، این مدل میزآرایی با هر بودجه ای جور درمی آید.

مبانی چیدن میز شام رسمی و شیک

1 – مبانی : بشقاب شام، بشقاب سالادخوری، کاسه، زیربشقابی، دستمال و قاشق چنگال و غیره (به علاوه قاشق دسر)، لیوان های شیشه ای زیبا.

2 – برای این مدل میزآرایی، ظروف شام باید مرکز توجه باشند. پس همه ظروف را با دقت و با فاصله های منظم بچینید.

نکته : از اشکال هندسی برای جلب توجه استفاده کنید. مثلاً اگر بشقاب هایتان گرد است، دستمال را باز کنید و بین بشقاب ها بگذارید.

منبع : زندگی ایده آل

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 22:26

icecream

میان وعده ای انتخاب کنید که کم چرب و سرشار از کربوهیدرات باشد همچنین مقداری هم فیبر داشته باشد ( چوب شور سبوس دار، کراکرهای سبوس دار، پوره ی سیب شیرین نشده ).
هضم و تبدیل یک منبع ثابت انرژی آسان خواهد بود. آب نقشی کلیدی دارد و بهتر از نوشیدنی های ورزشی سرشار از کالری است.
اگر کودکتان علاقه ای به آب ندارد از میوه های آبدار یا بستنی های یخی میوه ای استفاده کنید.
توصیه ها:
3عدد کراکر سبوس دار
2 عدد نارنگی یا یک فنجان توت فرنگی یک دوم فنجان پوره سیب شیرین نشده یک عدد بستنی یخی میوه ای

دکترکرمانی

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 216 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:10

blue-blood-sugar-

برای اشخاصی که به دیابت مبتلا هستند صبحانه خوردن اصلی ترین وعده است در پژوهش های جدید که بر روی افراد بزرگسال انجام شده معلوم شد که اشخاصی که دیابت داشتند و صبحانه می خورند کمتر  قند خونشان افزایش می یافت
قند خون ثابت یعنی هوس غذایی کمتر، که کمک می کند کمتر به سراغ پرخوری بروید و دچار فشار خون بالا، کلسترول بالا و اضافه وزن نشوید. در وعده صبحانه به صورت متعادل فیبر، پروتئین و چربی های سالم جای دهید که بتوانید تا وعده ناهار سیر بمانید. صبحانه هایی مانند ماست یونانی به همراه توت و آجیل.

دکتر کرمانی

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 205 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:10

weight-loss

وقتی خیلی لاغر هستیم و می خواهیم چاق شویم  چگونه  این کار را انجام دهیم بهتر است  در این زمینه برای شما یک توصیه کاربردی و مفید داریم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا دراین باره بیشتر توضیح دهیم

از چربی‌های ترانس بپرهیزید. شما می‌خواهید چاق و خوش اندام شوید ولی این قبیل مواد غذایی فقط چربی عایدتان می‌کند. تا جایی که می‌توانید مصرف شیرینی‌جات، چیپس، آب نبات و انواع هله‌هوله‌ها را کاهش دهید و به جای آن ماهی تن، سینه‌ی مرغ، بوقلمون، میوه و سبزیجات فراوان مصرف کنید

از آنجا که مغز اشتها را مشخص می کند، پرهیز از غذاهای خاصی می تواند به بهبود تحریک در سیستم عصبی مرکزی کمک کند. که منجر به افزایش اشتها می شود. غذاهایی که دارای محتوا اسیدی بالا هستند مانند لیمو، هویج، آب پرتقال و گوجه فرنگی می توانند منجر به کاهش سرعت هضم شوند و به سادگی غذا را در معده نگه دارند.
علاوه بر این، مقدار زیادی پروتئین نیز می تواند باعث آزاد شدن هورمون هایی شود که هضم را کند می کنند. غذاهای حاوی سدیم و فیبر بالا نیز می توانند باعث کاهش سرعت هضم شوند

دکتر کرمانی

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:10

10-foods-relieve-stress-fb

با کمک برخی خوردنی ها می توانید استرس خود را کاهش دهید و به رفع آن بپردازید این مواد خوراکی بسیار ساده و در دسترس هستند و می توانند افراد مضطرب و پریشان را آرام کنند و پریشانی آن ها را به حداقل برسانند

به گفته کارشناسان تغذیه، می توان با بهبود رژیم غذایی و خوردن منظم برخی مواد خوراکی، شدت علائم استرس را کاهش داد.

کارشناسان برای کاهش میزان استرس مصرف مواد خوراکی زیر را توصیه می کنند.

پروبیوتیک ها: مطالعات نشان داده اند مواد غذایی تخمیرشده نظیر ماست، کفیر و ترشی ها غنی از پروبیوتیک ها هستند از اینرو می توانند به کاهش میزان اضطراب کمک کنند.

دانه های کدو تنبل: مطالعات نشان داده اند دانه های کدو تنبل به عنوان درمان طبیعی در کاهش علائم اضطراب عمل می کنند چراکه این دانه ها منبع غنی اسیدآمینه های موسوم به L-تریپتوفن هستند که به تغییر میزان سروتونین مغز کمک می کنند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که تعادل خلق و خو را حفظ می کند.

بادام و گردو: این مغزیجات آجیلی منبع خوب ویتامین E، روی، منیزیم و B۱۲ هستند که به حفظ سیستم ایمنی بدن در افراد مضطرب و پراسترس کمک می کنند. مصرف سه تا چهار عدد گردو و بادام در روز به کاهش میزان استرس کمک می کند.

پرتقال: کمبود ویتامین C می تواند موجب تشدید علائم استرس و اضطراب شود. مطالعات نشان داده اند بیماران مبتلا به اختلال اضطراب در مقایسه با افراد سالم به شدت با کاهش میزان ویتامین های A، C و E روبرو هستند. پس به رژیم غذایی تان پرتقال، کیوی، گوجه فرنگی، کلم بروکلی و سایر منابع غذایی حاوی ویتامین C بیفزایید.

مواد خوراکی غنی از منیزیم: کمبود منیزیم هم موجب افزایش استرس می شود، چراکه منیزیم به تنظیم سطح کورتیزول مغز کمک می کند. مواد خوراکی نظیر اسفناج، موز، آواکادو و ماهی منبع خوب منیزیم هستند.

اسیدهای چرب اُمگا-۳: مطالعات مختلف نشان داده اند که داشتن رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب اُمگا-۳ می تواند با علائم افسردگی و اضطراب مقابله کند. مواد غذایی نظیر سالمون، کلم بروکسل یا کلم فندقی، تخم مرغ و سویا بهترین منابع طبیعی اسیدهای چرب اُمگا-۳ هستند.

چای بابونه: مطالعات نشان داده اند چای بابونه درمان طبیعی موثری برای کاهش اضطراب است.

مهر،

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 204 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:04

beets and beet juice

چغندرقند چه فایده ها و تاثیراتی روی بدن افراد مختلف میگذارد برای درمان چه مشکلاتی به ما کمک میکند می خواهیم در این مورد به اطلاعات و دانستنی هایمان بیافزاییم و از ارزش غذایی و موادمعدنی موجود در این ماده غذایی بیشتر بدانیم

از آنجائیکه فواید چغندرقند بسیار متعدد است انستیتوهای ملی سلامت آن را به عنوان ماده غذایی پیشگیری کننده از بیماری عنوان می کنند.

چغندر قند مملو از ویتامین های B، آهن، فیبر، اسیدفولیک، منگنز، مس، منیزیم، و پتاسیم است و فواید زیادی برای بدن دارد که در ادامه اشاره می شود.

کاهش فشار خون

چغندر حاوی نیترات های طبیعی است که بعد از هضم در بدن به اسیدنیتریک تبدیل می شود. اسیدنیتریک به آرام سازی و گشادشدگی عروق خونی کمک کرده و در نهایت با بهبود جریان خون موجب کاهش فشارخون می شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد ساعاتی بعد از نوشیدن اب چغندر، فشار خون شرکت کنندگان ۴ تا ۵ عدد پایین آمد.

مقابله با سرطان

رنگ زیبای چغندر به خاطر وجود بتالین هاست که دارای قدرت آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و سم زدایی است. مطالعه منتشرشده در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که بتالین ها عوارض شیمی درمانی را در افراد مبتلا به سرطان های لوزالمعده، سینه، و پروستات کاهش می دهد.

دفع مسمومیت

بتالین ها تاثیر تغذیه ای موثری بر فرایند سم زدایی در بدن دارند. زمانیکه رنگدانه های چغندر در بدن تجزیه می شوند، بتالین ها هم موجب نابودی سموم شده و به دفع این ذرات از بدن کمک می کنند. و بدین ترتیب خون و کبد تصفیه می شوند. منگنز موجود در چغندرقند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و کبد و کلیه ها به خوبی عمل می کنند.

ضدالتهاب

التهاب بخشی از واکنش سیستم ایمنی بدن به بیماری هاست. چغندر با التهاب مقابله می کند و گیاهی بسیار مفید در کمک به حفاظت از سلول ها، پروتئین ها و آنزیم ها در مقابل فشار محیطی است. فیبر موجود در چغندر موجب افزایش آنزیم های ضداکسایشی نیز می شود و تعداد گلبول های سفید خون را افزایش می دهد. افزایش تعداد گلبول های سفیدخون نقش مهمی در تشخیص و حذف سلول های خارجی یا بیماری دارد.

تقویت بنیه و نیروی بدنی

نیترات های موجود در چغندرقند موجب افزایش مقاومت و استقامت بدن می شود. مصرف سه تا پنج چغندر متوسط به شکل قابل توجهی موجب بهبود عملکرد ورزشکاران می شود. طبق مطالعه منتشرشده در سال ۲۰۱۴، دوچرخه سوارانی که قبل از مسابقه آب چغندر خورده بودند در یک جلسه ۱۵ درصد مسیر طولانی تری نسبت به سایر افرادی که آب چغندر نخورده بودند. پدال زدند. نوشیدن حدود دو فنجان اب چغندر چند ساعت قبل از ورزش برای افزایش استقامت ورزشکاران کافیست.

بهبود قدرت بینایی

چغندر دوای چشم است. برگ های سبز چغندر بیش از اسفناج حاوی آهن بوده و حاوی عناصر بیشتر تقویت چشم نظیر کاروتنوئیدها، لوتین و بتاکاروتن است. با مصرف چغندر می توانید هویج را کنار بگذارید.

مهر

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:04

روش های اصلاح عدم تقارن در گوش

در انواع عارضه تقارن، عدم تقارن در گوش هم وجود دارد. عدم تقارن در گوش ممکن است مادر زادی باشد و یا ممکن است بر اثر تصادفات یا گوش شکستی در بعضی از ورزش های سخت ایجاد شود. عدم تقارن در گوش برای کودکان خیلی سخت است؛ مخصوصا کودکان دبستانی چراکه در جمع کودکانه خود همیشه او را مورد تمسخر قرار میدهند و این میتواند ضربه های روحی سختی به کودک وارد کند. در ادامه به شما راه حل های متنوعی ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

عدم تقارن در گوش ها بسیار شایع است. در واقع رشد اندام های غضروفی هیچ وقت یکسان نیست، به همین دلیل اندازه و شکل  درصد موارد متفاوت است. خوشبختانه این عدم تقارن چندان 90 گوش ها در واضح نیست.
اگر اندازه گوش ها یکسان باشد زاویه آنها نسبت به هم متفاوت است. اصلاح اندازه گوش ها و ترمیم زاویه آنها نسبت به سر ساده است. می توان با تزریق غضروف یا با بخیه این عدم تقارن را اصلاح کرد.

جراحی گوش:

عمل جراحی اتوپلاستی یا عمل جراحی زیبایی گوش، برای تغییر شکل یک گوش یا هر دو گوش فرد مورد استفاده قرار می گیرد. بیمارانی که از اندازه، ظاهر یا برآمدگی گوش های خود ناراضی هستند، می توانند با استفاده از این عمل جراحی سرپایی ظاهر گوش خود را تغییر داده و به ظاهر مورد نظر خود تبدیل کنند. عمل اتوپلاستی همچنین می تواند شامل کاهش اندازه گوش یا لاله گوش و نیز اصلاح گوش گل کلمی (گوشی که در اثر  ضربات یا حادثه شکل خود را از دست داده باشد) برای حذف پوست و غضروف اضافی موجود در ناحیه گوش باشد. به خاطر اینکه گوش ها در ظاهر فرد بسیار تاثیرگذار هستند، بسیاری از عمل های جراحی زیبایی گوش انجام شده بر روی بیماران می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت شخصی بیمار به واسطه دستیابی به یک ظاهر مطلوب تر برای گوش فرد شود.

عمل جراحی کاهش اندازه گوش

برخی بیماران نگرانی بیشتری درباره اندازه و ظاهر گوش خود در مقایسه با پیش آمدگی آن از اطراف سر دارند. یک شکل از اتوپلاستی که به عنوان عمل جراحی کاهش اندازه گوش شناخته می شود معمولاً برای تغییر ظاهر گوش ها استفاده می شود و می تواند ظاهر طبیعی تری را برای گوش بیمار ایجاد کند. عمل جراحی کاهش اندازه گوش که می تواند شامل کاهش اندازه لاله گوش باشد، یک عمل جراحی سرپایی است که امکان انجام آن بر روی کودکان و بزرگسالان وجود دارد. در طول عمل جراحی، دکتر غضروف و پوست اضافه را بر می دارد و ظاهر گوش را برای ایجاد یک اندازه کوچکتر دستکاری می کند. در نتیجه این عمل می توان یک اندازه طبیعی تر برای گوش بیمار ایجاد کرد. عمل جراحی کاهش اندازه گوش می تواند تقارن و توازن را برای صورت و گوش های شما به همراه آورد و معمولاً نتایج حاصل از آن با استفاده از تکنیک های بازسازی گوش کامل می شود.

نامزدهای عمل جراحی زیبایی گوش

گوش ها یکی از اعضای بدن هستند که افراد نمی توانند آنها را از معرض دید دیگران پنهان کنند. وجود موی بلند گاهی اوقات می تواند گوش ها را بپوشاند، اما این موضوع نیز یک مسئله موقتی است. در حقیقت بسیاری از افراد از گوش های خود جواهر آویزان می کنند و به همین خاطر گوش های فرد بیشتر به چشم می آید. بنابراین زمانی که فرد در ارتباط با ظاهر گوش های خود ناراحت باشد، ممکن است به خاطر آن با سطوح غیر قابل تحمل خجالت مواجه شود. به همین خاطر است که جراحی اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش، می تواند توسط بسیاری از این افراد برای رفع مشکل انتخاب شود. کودکانی که بطور مداوم توسط همکلاسی های خود مسخره می شوند، بزرگسالانی که با مشکلات عدم اعتماد به نفس به خاطر گوش های خود مواجه هستند، یا کسانی که از آسیب های وارد شده به گوش های خود رنج می برند، تنها مثال هایی اندک از افرادی هستند که می توانند از این نوع عمل جراحی برای رفع مشکل خود استفاده کنند.

مشکلات مادرزادی

  • گوش کاگوت که در این نوع آسیب گوش فرد فاقد لاله گوش است.
  • گوش آویخته که در آن گوش شباهت زیادی به یک فنجان دارد و انحنای گوش به شدت به سمت داخل است
  • گوش لوله ای که در آن گوش ها به سمت جلو لوله شده و دهلیز خارجی آن بسته شده است
  • گوش ویلدرموت که در آن انحنای بالای گوش معکوس شده و در عوض به سمت سر بیمار است
  • نارسایی گوش استال که در آن تا شدگی گوش به نحو غیرعادی است که می تواند باعث ایجاد یک لبه شود و گوش فرد را شبیه گوش جن و پری کند.
  • ایجاد شکاف در لاله گوش که در آن یک تو رفتگی در لاله گوش ایجاد می شود.
  • گوش علامت سوالی یا گوش کوسمان که در آن گوش شبیه یک علامت سوال است. در این حالت گوش از جمجمه در قسمت لاله گوش یک فاصله مشخص دارد و منحنی گوش خارج تر از محل طبیعی آن قرار دارد
  • میکروتیا که در آن گوش فرد بطور جدی کوچک و رشد نیافته است
  • ماکروتیا که در آن گوش فرد بسیار بزرگ است
  • گوش جمع شده که در آن بخشی از گوش فاقد پوست و غضروف مورد نیاز در ناحیه خارجی پشت گوش است
  • گوش مخفی که در آن بخش بالایی منحنی گوش در داخل سر قرار گرفته است.

سایر آسیب های معمول در این حوزه به شرح زیر هستند:

  • گوش گل کلمی که در آن به خاطر آسیب های مکرر وارد شده به گوش، غضروف از لایه رویی آن جدا شده و با مایع پر شده و به همین خاطر تغییر شکل دائمی در آن ایجاد شده است
  • سرطان پوست و تومور بدخیم که هر چند بطور معمول یک مسئله زیبایی محسوب نمی شود، اما اتوپلاستی می تواند به حذف پوست سرطانی و بازیابی ظاهر بافت باقی مانده پس از آن کمک کند

هر چند بسیاری از این شرایط می تواند به خاطر مشکلات جدی مادرزادی ایجاد شده باشند، برخی افراد هنوز ممکن است از ظاهر بسیار بزرگ یا بیش از حد بیرون گوش خود متنفر باشند. این افراد احتمالاً نامزدهای مناسب برای استفاده از اتوپلاستی سنتی هستند، اما درباره این موضوع باید با یک جراح صحبت شود تا روش مناسب برای بیمار انتخاب شود.

به خاطر داشته باشید عمل جراحی اتوپلاستی نمی تواند برای ظاهر جدید گوش بیمار معجزه کند. بنابراین لازم است درباره این عمل جراحی درک مناسب وجود داشته باشد و بیمار آشنایی مناسب با نتایج واقع بینانه و خطرات مربوط به آن داشته باشد.

مزایای عمل جراحی زیبایی گوش

بیمارانی که عمل جراحی اتوپلاستی را انجام می دهند، در نتیجه آن می توانند از مزایای زیر بهره مند شوند:

  • عمل جراحی ایمن است و خطرات ناچیز یا نادری در آن وجود دارد
  • این عمل جراحی می تواند بسیاری از نواقص گوش را اصلاح کند
  • در نتیجه این عمل جراحی کودکان توسط دوستان و اطرافیان خود مسخره نمی شوند
  • این عمل جراحی می تواند میزان اعتماد به نفس و رضایت فرد از خود را افزایش دهد
  • عمل جراحی رینوپلاستی دارای حداقل دوره استراحت است که تقریباً یک هفته می باشد
  • این جراحی می تواند شرایط احساسی و روانی فرد را بهبود بخشد
  • در این نوع عمل برش های ایجاد شده در سطح حداقل قرار دارند
  • این عمل باعث بازیابی ظاهر طبیعی فرد می شود
  • با استفاده از این عمل جراحی شما می توانید ظاهر دلخواه گوش های خود را انتخاب کنید.

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:04

tagharon

در حال استاندارد هم که بخواهیم حساب کنیم، هر صورتی به طور کامل متقارن نیست. ولی اصلی ترین فاکتور زیبایی همین تقارن و تناسب است یعنی زیباترین چهره را صورت متقارن با اعضایی متناسب تشکیل میدهد. در حالت کلی هم جراحی های زیبایی برای همین برقراری تناسب و تقارن به وجود آمده اند. در این مطلب قصد ما این است که به شما کمک کنیم تا نسبت تقارن خود را در منزل محاسبه کنید.

در حالت ایده آل خطوطی که از گوشه داخلی چشم ها رد می شوند ، از کناره پره های بینی رد میشوند و همچنین در حالت ایده آل ، عرض این پنج ناحیه با هم برابر است .
در عین حال نمای صورت از روبرو توسط دو خط افقی به سه ناحیه تقسیم می شود . یکی از این خطوط از قسمت بالای بینی در ناحیه بین ابروها ( nasion ) و خط دیگر از محل اتصال بینی و لب بالا ( sub nasal ) رد میشود . این سه ناحیه شامل 3/1 فوقانی ، 3/1 تحتانی و میانی تقریبا با هم برابرند

3/1 تحتانی صورت را توسط یک خط که از محل اتصال لب ها به صورت افقی رد می شود ، به دو ناحیه فوقانی و تحتانی تقسیم می کنیم . ارتفاع ناحیه تحتانی (شامل لب پایین و چانه ) دو برابر ناحیه فوقانی (شامل لب بالا) می باشد طول لب بالا در خانم ها 20 میلی متر و در آقایان 22 میلی متر است .

فاصله بین ابرو تا چانه از نظر ارتفاع با فاصله عرض صورت در ناحیه گونه ها برابر است .

عرض بینی در ناحیه پره ها ، برابر نصف 3/1 میانی صورت و در عین حال برابر فاصله ارتفاع بین لبه تحتانی استخوان کاسه چشم تا زیر پره های بینی است

هنگامی که فرد به روبرو نگاه میکند ، دو خطی که از گوشه داخلی قسمت تیره چشم ( corea ) به پایین عمود می شوند ، در نمای ایده آل از گوشه لب نیز رد می شوند

در نمای نیمرخ ، خطی که از محل اتصال بینی و لب بالا به زمین عمود میشود ، باید تماس مختصر با لب بالا برقرار کند . لب پایین 2 میلیمتر عقب تر و چانه 4 میلیمتر عقب تر از خط مذکور قرارمیگیرند

در نمای نیمرخ فاصله گردن تا چانه ( chin – neckline ) 50 میلیمتر است . نمای صورت در قسمت خارجی بینی ، پایین تر از چشم ها ( paranasal ) نباید فرو رفته باشد . وجود فرورفتگی ، نشانه رشد کمتر استخوان در این ناحیه است . در صورت همراه بودن این اختلال با کمبود رد فک بالا ، نیاز به جراحی فک می باشد در صورت عدم همراهی با مشکل فک ، این فرورفتگی توسط پروتز یا پیوند استخوان قابل اصلاح است . در صورت وجود مشکل در رابطه و رشد فک ها انجام جراحی فک قبل از جراحی زیبایی توصیه میشود .

جراحی فک بالا باعث پهن شدن بینی می شود . بنابراین انجام عمل رینوپلاستی قبل از جراحی فک بالا منطقی نیست . یکی از نیازهای صورت، وجود تقارن است . در اکثر افراد تقارن به صورت صد در صد دیده نمیشود . هدف درمان عدم تقارن هایی است که مورد توجه قرار میگیرند . شایان ذکر است ، چشم انسان در نواحی مختلف صورت به عدم تقارن های بیشتر از دو میلیمتر توجه میکند و این موضوع هنگام اصلاح عدم تقارن مورد توجه قرار میگیرد .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 250 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:09

maxresdefault

اگر  به اختلالات و نوسانات فشار خون دچار هستید توصیه می کنیم از برخی خوردنی های موثر برای کنترل و تنظیم آن کمک بگیرید و بدنتان را از آسیب های مختلف ناشی از فشار خون در امان نگه دارید مبتلایان به فشار خون بالا بهتر است درمان های ساده و خانگی را برای این عارضه بدانند

اگر پزشکتان گفته است فشارخونتان بالاست نیازی نیست که دچار افسردگی شوید. کافی است به دنبال مواد غذایی موثر برای کنترل فشارخونتان باشید. با ما همراه باشید تا چند ماده غذایی مفید را معرفی کنیم.

 در جهان امروز میلیون ها نفر از پرفشاری خون رنج می برند. فشارخون بالا یک مشکل سلامتی مداوم است که به نظر می رسد با ساده تر شدن دسترسی به غذاهای صنعتی، سرشار از چربی و پرنمک چنین شایع شده است. خبر خوب اینکه خوشبختانه مواد غذایی سالم زیادی وجود دارند که به کاهش فشارخون و پیشگیری از ابتلا به بیماری پرفشاری خون و کنترل آن کم می کنند. اگر پزشکتان گفته است فشارخونتان بالاست نیازی نیست که دچار افسردگی شوید. کافی است به دنبال مواد غذایی موثر برای کنترل فشارخونتان باشید. با ما همراه باشید تا چند ماده غذایی مفید را معرفی کنیم.

چغندر
واکنش افراد نسبت به چغندر دو حالت دارد: یا عاشق آن هستند و یا از آن بیزارند. اما نظر شما در خصوص طعم آن هرچه که باشد باید بدانید که این ماده غذایی برای کاهش فشارخون بالا و مقابله با اثرات مضر آن موثر عمل می کند. نتایج پژوهشی که در دانشگاه ماری کوئین لندن انجام شده و در نشریه انجمن American Heart Association به چاپ رسیده است نشان می دهد نیترات موجود در آب چغندر می تواند اثر مستقیم و قابل چشمگیری روی کنترل فشارخون داشته باشد.

سیاه گیله یا قره قاط
عنصر موثر برای کاهش فشارخون افزایش دریافت پتاسیم است و موز یکی از میوه های سرشار از پتاسیم محسوب می شود
به نظر می رسد زمان آن رسیده است که این میوه نیز به طور گسترده وارد ایران شده و کشت شود. این میوه های کوچک نه تنها طعم شیرین و دلچسبی به سالاد میوه یا غلات صبحانه می دهند بلکه در عین حال سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که به مقابله با بیماری های خطرناک مانند سرطان کمک می کنند. البته خواص قره قاط فقط به همین جا ختم نمی شود. این میوه همانند توت های دیگری مانند تمشک و توت فرنگی حاوی آنتوسیانین ها است که برای مقابله با فشارخون بالا موثر عمل می کنند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند میوه های حاوی آنتوسیانین ها به افرادی که از پرفشاری خون رنج می برند کمک می کنند تا فشارخونشان را به طور چشمگیری کاهش دهند. بنابراین توصیه می کنیم شما نیز از مصرف این میوه های خوشمزه غافل نباشید.

سیب زمینی
سیب زمینی ها جزو مقاوم ترین، خوشمزه ترین و پرخاصیت ترین مواد غذایی جهان هستند. اما آیا می دانید که نشاسته موجود در این مواد غذایی به کاهش فشارخون کمک می کند و در پیشگیری از ابتلا به پرفشاری موثر است. سیب زمینی سرشار از پتاسیم و منیزیم است. به گفته American Heart Association این مواد معدنی به مقابله با پرفشاری خون کمک زیادی می کنند. متأسفانه تعداد افراد بزرگسالی که با کمبود این مواد معدنی به ویژه منیزیم مواجه هستند کم نیست و احتمال ابتلا به مشکل پرفشاری خون با وجود این کمبود افزایش می یابد. توصیه می کنیم اگر دنبال مصرف یک میان وعده سالم هستید به سراغ سیب زمینی کبابی بروید. حتی می توانید مقدار اندکی کره به آن بزنید تا طعم بهتری بگیرد.
سیب زمینی

شیر
اکثرا زندگی مان را با شیر آغاز کرده و ادامه می دهیم. ابتدا شیر را از طریق شیر مادر دریافت می کنیم و سپس در طول زندگی با خرید شیر گاو و مصرف آن. البته کم نیست تعداد افرادی که با افزایش سن مصرف شیر را کاهش می دهند و یا بچه ها و نوجوانانی که لب به شیر نمی زنند. متأسفانه این کار باعث ایجاد مشکلاتی در افراد بزرگسال شده و آن ها را در معرض ابتلا به پرفشاری خون قرار می دهد. نتایج مطالعات نشان می دهند که مصرف زیاد مواد غذایی سرشار از کلسیم به خصوص محصولات لبنی کم چرب مانند ماست و شیر کم چرب خطر ابتلا به پرفشاری خون را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

غلات
نتایج مطالعات نشان می دهند که مصرف زیاد مواد غذایی سرشار از کلسیم به خصوص محصولات لبنی کم چرب مانند ماست و شیر کم چرب خطر ابتلا به پرفشاری خون را به میزان چشمگیری کاهش می دهد
نتایج بررسی هایی که در سایت WebMD به چاپ رسیده است نشان می دهد که داشتن یک رژیم غذایی حاوی غلات کامل به دلیل دارا بودن فیبر زیاد به کاهش کلسترول و عوارض ناشی از پرفشاری خون کمک زیادی می کند. مصرف غلات روش موثری برای دریافت فیبر است. اما کار اصلی یافتن غلاتی سرشار از فیبر است. اکثر انواع غلات آماده حاوی میزان زیادی قند و فیبر اندکی هستند. بنابراین لازم است که قبل از خرید این محصولات غذایی ابتدا به ترکیبات آن دقت کنید.

شکلات سیاه
کمتر پیش می آید که پزشکان به بیماران خود پیشنهاد شکلات بدهند اما شکلات سیاه یک ماده مفید است. فلاوونوئیدهای موجود در شکلات سیاه به کاهش فشارخون بالا کمک می کند. بنابراین شکلات سیاه می تواند یک میان وعده سالم برای فشارخونی ها باشد. البته منظورمان این نیست که میزان زیادی شکلات مصرف کنید. علاوه بر این یادتان باشد که فلاوونوئیدهای موجود در شکلات سیاه در کنترل فشارخون موثر است و مصرف شکلات سفید تأثیری در این مشکل ندارد.

موز
عنصر موثر برای کاهش فشارخون افزایش دریافت پتاسیم است و موز یکی از میوه های سرشار از پتاسیم محسوب می شود. لازم است که بدانید موز همچنین حاوی یک میزان چشم گیری قند طبیعی و کالری است بنابراین نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. توصیه می کنیم برش های موز را به غلات صبحانه تان اضافه کنید و یا اینکه بعد از غذا آن را به عنوان دسر میل کنید.

آووکادو
آووکادو روز به روز شناخته تر می شود و این شهرت مدیون اسیدهای چرب اشباع نشده مفیدی است که زیر پوست این میوه قرار دارد. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که داشتن یک تغذیه سرشار از انواع اسیدهای چرب می تواند باعث کاهش فشارخون و خطرات مربوط به پرفشاری خون شود. می توانید آووکادو را به انواع غذاها، ساندویچ ها و سالادها اضافه کنید. بافت کرمی این میوه می تواند جایگزین مناسبی برای سس مایونز باشد.

 تبیان

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 4:26

pregnant-girl

خانم های باردار برای پیشگیری از سقط جنین و با موفقیت سپری کردن دوران حاملگی شان از چه روشهایی باید کمک بگیرند برخی از بانوان که تجربه سقط داشته اند باید زیر نظر پزشک متخصص باردار شوند و استراحت در این دوران را فراموش نکنند تا بتوانند بارداری شان را به سرانجام برسانند

یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه هیچ بارداری را نداریم که نیاز به استراحت مطلق داشته باشد، گفت: استراحت از سقط جنین جلوگیری نخواهد کرد، بلکه استراحت‌های طولانی، عوارض حاملگی را هم بالا می‌برد.

دکتر مرضیه عطایی اظهار کرد: بیشترین سن سقط جنین، سنین بالای ۳۵ سال است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد علت سقط‌های اوایل بارداری ناشی از علل جنینی، اختلالات و آنومی‌های کروموزومی است، ادامه داد: علل کروموزومی، ناشی از وجود ژن‌های ناقل در پدر و مادر است که با ترکیب هم و ایجاد جنین، ژن ناقل به ژن غالب تبدیل شده و در جنین آنومی ایجاد می‌کند.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد:گاهی امکان داشته که پدر و مادر ژن ناقل نداشته باشند، اما حین ترکیب تخمک و اسپرم، جهش‌های کروموزومی رخ دهد و جنینی به وجود آید که قادر به ادامه حیات نباشد.

عطایی، شایع‌ترین علامت سقط جنین را ایجاد خونریزی بعد از به تاخیر افتادن قاعدگی دانست و در خصوص سقط جنین به دلایل مادری، عنوان کرد: این نوع سقط یعنی اینکه مادر به علت ابتلا به بیماری‌هایی، ادامه بارداری برایش امکان پذیر نباشد.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه برای سپری کردن یک حاملگی با موفقیت، نیاز به سطح هورمونی سالم مادر است، افزود: بررسی‌های هورمونی قبل از بارداری، آزمایش تیروئید و اندازه‌گیری سطح پرولاکتین در صورتی اهمیت دارد که بیمارتجربه سقط‌های مکرر را از قبل داشته باشد.

عطایی با بیان اینکه هیچ حاملگی را نداریم که نیاز به استراحت مطلق داشته باشد، بیان کرد: استراحت از سقط جنین جلوگیری نخواهد کرد، بلکه استراحت‌های طولانی مدت عوارض حاملگی را هم بالا می‌برد. همچنین احتمال لخته شدن خون در پاها افزایش می‌یابد، وزن به شدت زیاد شده و هیچ کمکی هم به ادامه بارداری نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در دروان بارداری تنها یک مورد برای استراحت وجود دارد و آن هم نارسایی دهانه رحم است، یادآور شد: چراکه دهانه رحم برخی از خانم‌ها به طور ژنتیک قوام لازم را ندارد. بنابراین ضمن بارداری به دلیل این که رحم سنگین شده، چون دهانه رحم قوام کافی و لازم را ندارد به تدریج باز خواهد شد.

عطایی با بیان اینکه خانم‌ها قبل از باردار شدن باید حتما وزن ایده‌آل داشته باشند، خاطرنشان کرد: زنان بهتر است از بررسی و مشاوره‌های قبل از بارداری غافل نشوند تا در صورت وجود مشکل و پس از بررسی و درمان، بارداری در شرایط طبیعی و عادی اتفاق افتد.

ایسنا

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 191 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 4:26